Inspekcja Transportu Drogowego może kontrolować wszystkich
Inspekcja Transportu Drogowego może kontrolować wszystkich kierowców
owy rok przyniósł zmiany w zadaniach wykonywanych przez Inspekcję Transportu Drogowego. Przede wszystkim kontroli ITD, np. w zakresie przestrzegania prędkości na drodze, mogą spodziewać się nie tylko kierowcy samochodów ciężarowych i autobusów, ale również kierowcy pojazdów osobowych. Co więcej, od połowy tego roku ITD będzie również zarządzać stacjonarnymi fotoradarami i stworzy strukturę nadzoru nad ruchem drogowym.
ITD ściga piratów drogowych
Z nowym rokiem Inspekcja Transportu Drogowego została wyposażona w nowe uprawnienia. Do tej pory w kręgu jej zainteresowań byli kierowcy wykonujący transport samochodami ciężarowymi czy autobusami. Oznaczało to, że ITD nie miała uprawnień do zatrzymywania kierowców pojazdów osobowych. Nawet jeżeli jej inspektorzy widzieli rażące naruszenie przepisów ruchu drogowego przez kierującego pojazdem innym niż wykonującym transport drogowy, zobowiązani byli każdorazowo wzywać na miejsce naruszenia patrol Policji.
Po nowelizacji Prawa o ruchu drogowym w ramach wykonywania kontroli ruchu drogowego inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego mogą przeprowadzać kontrolę ruchu drogowego w odniesieniu do kierującego pojazdem:
który wykonuje przewóz drogowy w rozumieniu ustawy o transporcie drogowym,
w stosunku do którego zachodzi uzasadnione podejrzenie, że kieruje pojazdem w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
który naruszył przepisy ruchu drogowego, w przypadku zarejestrowania tego naruszenia przy użyciu:
przyrządów kontrolno-pomiarowych,
przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe urządzeń rejestrujących,
który rażąco naruszył przepisy ruchu drogowego lub spowodował zagrożenie jego bezpieczeństwa.
Inspektorom ITD przysługują również uprawnienia Policji, takie jak:
prawo legitymowania uczestnika ruchu i wydawania mu wiążących poleceń,
sprawdzania dokumentów wymaganych w związku z kierowaniem pojazdem i jego używaniem,
kontrola dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia.
Od 1 lipca, inspektorzy zajmą się obsługą foto radarów, a także karaniem kierowców na podstawie zdjęć z tych urządzeń, dodatkowo będą mieli prawo kontrolować prędkość wszystkich rodzajów samochodów, a nie jak do tej pory tylko ciężarowych. W tym celu powołano Centrum Automatycznego Nadzoru nad ruchem drogowym. Do nowego systemu mają być włączone także auta z wideo rejestratorem, które będą działały jak mobilne foto radary. Nowe rozporządzenie określa także lokalizację, sposób oznakowania i dokonywania pomiarów przez foto radary. Karani będą kierowcy pojazdów, którzy przekroczą dopuszczalną w danym miejscu prędkość o więcej niż 10 km/godz. W uzasadnionych przypadkach funkcjonariusze będą mogli także kontrolować samochody osobowe. Inspektorzy mogą podejmować interwencje w przypadkach, gdy stwierdzą rażące naruszenie przepisów drogowych lub mają wrażenie, że kierowcy są pod wpływem alkoholu bądź innych środków o podobnym działaniu. Fotoradary, które są w dyspozycji Inspekcji Transportu Drogowego, będą pracować w systemie ciągłym - 24 godzinnym. Oznacza to, że zdjęcia kierowców i pojazdów przekraczających dozwoloną prędkość będą przekazywane drogą elektroniczną do inspekcji, która wystawi kierowcom mandaty. GITD będzie miał na to 180 dni, a nie jak do tej pory 30 dni.
Nie wiem jak Wy ale ja pomału czuję się osaczony przez instytucje kontrolne.
Uprawnienia do zatrzymywania i komtroli pojazdów od DMC<3,5t ITD nabyła już 1 stycznia 2011r. Teraz doszły jej fotoradary i nadzór nad Viatoll czyli elektronicznym systemem poboru opłat za przejazd.
Czujesz się osaczony?
Wcześniej mogła nas zatrzymać: m.in. Policja, Straż Miejska, Straż Graniczna, Urząd Celny, Zandarmeria Wojskowa, Straż Leśna, Służba Ochrony Kolei. Doszło ITD.
No to teraz "krokodylki" dadzą bobu i pokażą, kto rządzi na drogach... Co prawda na osobówkach majątku nie zrobią (najwyższa znana mi łapówka, jaką wzięli f-sze ITD za puszczenie transportu trzech ciągników siodłowych z przyczepami, to 30.000 PLN,-), ale uprzykrzą życie kierowcom... Danie takich uprawnień ITD, to przeginka.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Uprawnienia do zatrzymywania i komtroli pojazdów od DMC<3,5t ITD nabyła już 1 stycznia 2011r. Teraz doszły jej fotoradary i nadzór nad Viatoll czyli elektronicznym systemem poboru opłat za przejazd.
Czujesz się osaczony?
Wcześniej mogła nas zatrzymać: m.in. Policja, Straż Miejska, Straż Graniczna, Urząd Celny, Zandarmeria Wojskowa, Straż Leśna, Służba Ochrony Kolei. Doszło ITD.
tak tylko zacznie sie do tego że będzie ich 3 razy więcej , drogi jakie śa takie są.
Jestem cikaw kiedy ktoś zaskarży nasze podatki. Płacimy wszedzie podatek na drogi a nam sie każe jeszcze za nie płacic cos jest nie fer chyba
jakby i takie rozwiazanie nie pomoglo, to jeszcze w odwodzie czeka straz lesna i rybacka...
tez moze wyskoczyc z lasu albo z jeziora, w nastapnej kolejnosci bedzie pewnie i straz pozarna...
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
No to teraz "krokodylki" dadzą bobu i pokażą, kto rządzi na drogach... Co prawda na osobówkach majątku nie zrobią (najwyższa znana mi łapówka, jaką wzięli f-sze ITD za puszczenie transportu trzech ciągników siodłowych z przyczepami, to 30.000 PLN,-), ale uprzykrzą życie kierowcom... Danie takich uprawnień ITD, to przeginka.
??? A za co to miałaby być kara jeśli już kolega o tym pisze??
??? A za co to miałaby być kara jeśli już kolega o tym pisze??
Jechał transport z jednej firmy trzech ciągników siodłowych do przewozu drewna, z przyczepami i z drewnem. Oczywiście były przeładowane (masa ciągnika z przyczepą to ok. 20 T, dopuszczalna masa całkowita ciągnika z ładunkiem - 40 T, a że przewóz 20 T mokrego drewna jako ładunku jest finansowo na pograniczu opłacalności, każdy pojazd miał po ok. 10 T ładunku więcej). Krokodylki zatrzymały ten transport, zważyły każdy pojazd z przyczepą i ładunkiem, a następnie orzekły, że kara wyniesie po 20.000 PLN,- za każdy pojazd i transport (pojazdy z ładunkiem) zostanie zatrzymany. Jeden z kierowców zadzwonił po szefa firmy, który przyjechał na miejsce (nie miał daleko). Po krótkiej rozmowie z krokodylami pojechał do banku i wrócił z 30.000 PLN,-, które wręczył f-szom ITD, a ci wspaniałomyślnie puścili dalej transport zapewniając, że w razie ponownej kontroli nic transportowi nie grozi. Mój teść był kierowcą jednej z tych trzech ciężarówek, więc daję mu wiarę.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
jakby i takie rozwiazanie nie pomoglo, to jeszcze w odwodzie czeka straz lesna i rybacka...
tez moze wyskoczyc z lasu albo z jeziora, w nastapnej kolejnosci bedzie pewnie i straz pozarna...
zostały jeszcze Komitety Osiedlowe :wink:
Zamieszczone przez lukasz.zst
w stosunku do którego zachodzi uzasadnione podejrzenie,
który rażąco naruszył przepisy ruchu drogowego lub spowodował zagrożenie jego bezpieczeństwa.
to sa najtrafniejsze sformułowania - bo nijakie i do każdego można się przyczepić
??? A za co to miałaby być kara jeśli już kolega o tym pisze??
Jechał transport z jednej firmy trzech ciągników siodłowych do przewozu drewna
No i to wystarczy
Dla ITD "drewniaki" to pewny łup. Mało który nie jest przeładowany.
Po pierwsze próg opłacalności transportu jest niski a każdy ma raczej z metra płacone, po drugie nie za bardzo jest możliwe aby określić wagę drewna stosowego i nie machnąć się o jakieś 15-20%.
Myślałem że kontenery - tu, obok "patelni" są największe przeładowania.
ITD ma możliwość nakładania kar na załadowcę - na kopalniach na Śląsku nie załadujesz wozu ponad normę. Ładujesz normalnie do dmc 42000kg, a potem jedziesz na skład w pobliżu kopalni i doładowujesz sobie 7-8t i w drogę.
Podobnie jest z kruszywem na niektórych świętokrzyskich kopalniach kruszyw. Niektórzy więksi przewoźnicy pootwierali sobie swoje składy kruszywa gdzie mają rezerwy na dosypki.
W przeładowywaniu wozów celuje kopalnia Pikuś - dzięki temu mają wielu odbiorców.
W dzień jak w dzień, ale po południu zaczyna się tam młyn jak w ulu. Bo po południu Inspektorki zwijają się do domów Z każdej strony świata do Pikusiowa ciągną patelnie żeby się za(prze)ładować.
Po co jechać do Bukowej 65km od Radomia i przywieźć przepisowe 27ton, jak można jechać na Pikusiów 90km i przytargać 35ton takiego samego kwarcytu.
Sekretem łagodnego traktowania przez ITD wozów ładowanych w Pikusiu jest fakt, że właścicielem kopalni jest osoba bardzo blisko związana z jednym znanym właścicielem stacji telewizyjnej
ITD wzięła się za fotoradary. Na trasie nr 4 Kraków-Tarnów wszystkie puszki aktywne, tolerancja z tego co słyszałem na CB .... +10 km/h. Co ciekawe od momentu ich postawienia nigdy nie zdarzyło mi się trafić na pełną. Podobnie jest w Krakowie, fotoradary "od zawsze" puste, teraz są aktywne. Do tego mają 180 dni na wystawienie mandatu.
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
vaz, dziwne ze wszystkie byly puste i nagle na kazdej trasie stoja nabite. Cos mi sie zdaje, ze postawiali znaki "kontrola" a puszka jak byla pusta tak jest dalej pusta.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Nie,nie,nie.... :szeroki_usmiech Mam antyradar na pokładzie więc mam najlepsze informacje odnośnie tego co puste a co pełne a dokładnie co aktywne :diabelski_usmiech Ponieważ często jeżdżę na tych fotoradarowych odcinkach więc mam porównanie :idea:
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Nie,nie,nie.... :szeroki_usmiech Mam antyradar na pokładzie więc mam najlepsze informacje odnośnie tego co puste a co pełne a dokładnie co aktywne :diabelski_usmiech Ponieważ często jeżdżę na tych fotoradarowych odcinkach więc mam porównanie :idea:
teoretycznie puste skrzynki powinny być zakryte. A wczoraj jechałem Zakopianką i potem trasą na Chyżne - żadna nie była. Zastanawiałem się, czy skrzynki są puste czy pełne.
Ale skąd nagle wzięli tyle radarów - jeżeli jest tak, jak mówisz
Ale skąd nagle wzięli tyle radarów - jeżeli jest tak, jak mówisz
Ponoc na S1 Katowice-BB tez kazdy nabity. A to jest jakies 8 fotopstrykow na odcinku raptem 60km. 90% masztow w calej Polsce gotowych do uzycia bylo zawsze pustych a teraz kazdy nabity. Skad oni to wzieli?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
teoretycznie puste skrzynki powinny być zakryte. A wczoraj jechałem Zakopianką i potem trasą na Chyżne - żadna nie była. Zastanawiałem się, czy skrzynki są puste czy pełne.
Ale skąd nagle wzięli tyle radarów - jeżeli jest tak, jak mówisz
słyszłem wypowiedź kogoś z ITD w radiu; wg niego na razie ani nie będą przemalowywać słupów ani zakrywać nieaktywnych i nie wszędzie zdemontują atrapy.
Na pewno teraz mają więcej fotoradarów, pewnie kupili albo wydzierżawili. Wcześniej drogówka w Krakowie miała 2 fotoradary którymi obstawiała tylko kilka słupów, reszty nigdy nie spotkałem aktywnej. A dzisiaj proszę, pierwszy za zjazdem z Góry Borkowskiej jest aktywny przy czym nie przypominam sobie czy jest przed nim znak "fotoradar".
[ Dodano: Pon 04 Lip, 11 20:56 ]
Zamieszczone przez bradley
Zamieszczone przez macluke
Ale skąd nagle wzięli tyle radarów - jeżeli jest tak, jak mówisz
Ponoc na S1 Katowice-BB tez kazdy nabity. A to jest jakies 8 fotopstrykow na odcinku raptem 60km. 90% masztow w calej Polsce gotowych do uzycia bylo zawsze pustych a teraz kazdy nabity. Skad oni to wzieli?
podobnie jest na gierkówce; znajomemu cyknęło fotkę
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
A co się dziwisz - inwestycja w fotoradar to tak, jakby kupić akcje firmy sadowniczej Apple w latach 70-tych (vide- Forest Gump ) - musi się zwrócić szybko i z olbrzymim zyskiem, nie ma bata. Zdziwiłbym się, gdyby z tego nie skorzystali.
Dzisiaj na Głogowskiej w Poznaniu radar zrobił 140 zdjęć w 3 godziny, i to mimo wcześniejszej informacji, że zostanie tam ustawiony.
Komentarz